Fråga Är dina Rimowa nya?
SvaraVår Rimowa säljer endast 100% nya och autentiska föremål. Alla våra varor är 100% äkta, garanterat.
Fråga Hur vet jag om föremålen är äkta?
SvaraAlla Rimowa är 100 % äkta, garanterat. Vårt team av experter sätter varje vara genom ett 10-punkts verifieringssystem för att säkerställa dess legitimitet.
Fråga Hur bestämmer du priserna på dina produkter?
SvaraVåra Rimowa är alla auktoriserade av Rimowa-fabriken. Vi är mycket låga priser att sälja, 100% äkta. Det är definitivt Rimowa du letar efter.
Fråga Skickar du internationellt?
SvaraVi Rimowa sneakers till de flesta länder över hela världen. Om du inte ser ditt land listat, erbjuder vi tyvärr inte leverans för närvarande.
Fråga Är jag ansvarig för tullar och skatter om jag handlar från utlandet?
SvaraAlla internationella tullar och skatter är vårt ansvar.
Fråga När skickas min beställning?
SvaraBeställningar kan ta upp till 5 dagar för amerikanska inrikes och 6~9 dagar för internationella beställningar. Ytterligare tid kan krävas under kampanjperioder och helgdagar. Vi skickar beställningar måndag till lördag, förutom följande helgdagar i USA:
– Påsk
– Minnesdag
– Självständighetsdag
– Arbets dag
– Tacksägelse
– Julafton
– Juldagen
– Nyårsafton
– Nyårsdagen
Fråga Hur lång tid tar de olika fraktalternativen?
SvaraBeställningar kan ta upp till 5 dagar för inrikes USA och 6~9 dagar för internationella beställningar.

Tullens handläggningstid kommer att variera från land till land.

Fråga Hur kan jag spåra min beställning?
SvaraNär din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande som innehåller ett spårningsnummer för försändelsen. Du kan också ange order-ID-numret från din orderbekräftelse via e-post här. Om du har skapat ett konto kan du gå till Mitt konto och välja Mina beställningar för att se dina aktuella beställningar.

Hur kan jag spåra min beställning?

Fråga Kan jag ändra min beställning?
SvaraSnälla du kontakta oss, om Rimowa redan har skickats kan vi inte ändra det.
Fråga Hur returnerar jag mitt köp?
SvaraVår returpolicy är följande:

– Returförfrågningar måste lämnas inom 30 dagar efter att varan har levererats.

– Kunderna står för returfrakten. För ditt skydd rekommenderar vi att du använder en operatör som tillhandahåller spårningsinformation.

– Varan/varorna måste vara oanvända och i originalskick mottagna. Kartongen ska också vara i samma skick som mottaget. Skokartonger ska inte användas som packbox.

– Slutliga försäljningsorder är inte kvalificerade för retur. Slutförsäljningen inkluderar varor köpta under en kampanjperiod; Internationella order; och artiklar köpta i vår butik.

Fråga Det står att min beställning levererades men jag fick den inte. Vad ska jag göra?
SvaraVänligen maila vårt kundrelationsteam(Kontakta oss)med ämnesraden ”Beställning saknas”. Vi kommer att samarbeta med fraktleverantören för att hitta ditt paket. Om vi inte kan hitta paketet kommer vi att öppna ett krav för att undersöka saken. Vänta 3-4 veckor innan en reklamation slutförs. Vi kommer att kontakta dig så snart vi har en uppdatering om status för ditt paket.